רוטמן: "אם נשוב נמצמץ מול מערכת המשפט זו בכייה לדורות"

אייל ראובן 2 Comment on רוטמן: "אם נשוב נמצמץ מול מערכת המשפט זו בכייה לדורות"

ח"כ שמחה רוטמן ב"מהדורת הבוקר": "גם סער וגם לפיד מדברים על פיצול תפקיד היועמ"ש, אבל הם אומרים שלא יעשו את זה, כי זה יעזור לנתניהו. אני מדבר על מערכת המשפט כבר עשור. אסור שתיקי האלפים יהיו השכפ"צ של המערכת מפני שינויים"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), והתייחס לפרסום שמו על עד המדינה נגד גל הירש, עו"ד גור פינקלשטיין' "הוא הורשע בשידול לרצח. לא מישהו שתפסו אותו על מעבר באור אדום. עד מדינה תמיד הוא עבריין אבל בדרך כלל כדי להרשיע את ראש משפחת הפשע לוקחים מישהו שביצע עבירה קלה ומביאים אותו כעד", מסביר רוטמן. "פה הלכו וחיפשו בכלא אדם שיגיד דברים על מועמד למפ"כלות שאין עליו משהו מיוחד. מה שהפך את הירש למטרה היה העובדה שרצו למנות אותו למפכ"ל".

רוטמן הוסיף: "לעומת זאת, כאשר יש מישהו שהוא כבר מפכ"ל ויש עדויות ישירות במח"ש שהוא ניסה לקבל איזו הטבה על חשבון הציבור – סוגרים. המערכת באובדן דרך מוחלט".

עוד הוסיף רוטמן: "לפיד רצה למנות את גיסתו לתפקיד, בן הזוג של בכירת מרצ קיבל מינוי. את כל זה אם היה איש ימין עושה כל המערכות כבר היו מגויסות והייתה נפתחת חקירה".

לדבריו "חייבים לפצל את תפקיד היועמ"ש. יושב אדם אחד בראש המערכת שאף אחד לא יכול לחקור אותו. אם עכשיו היועמ"ש תצולם מבצעת עבירה כזו או אחרת – זו שאלה מאוד גדולה מי האדם שיכול להורות על חקירתה או להעמיד אותה לדין. זה לא קיים בחוק. גם מבקר התביעה חסר השיניים כפוף ליועמ"ש".

הוא תקף: "גם סער וגם לפיד דיברו על פיצול תפקיד היועמ"ש, אבל הם אומרים לא נעשה את זה כי זה יעזור לנתניהו. אני מדבר על מערכת המשפט כבר עשור, הרבה לפני תיקי האלפים. אני לא באירוע של נתניהו. אסור שתיקי האלפים יהיו השכפץ של המערכת מפני שינויים. זו שיטתם".

הא הדגיש: "גם נתניהו היה באוזלת יד מוחלטת בכל הנוגע למערכת המשפט. לכן הקמתי את התנועה למשילות ודמוקרטיה; שקד חנקה את גוף התביעה על המערכת; אם שוב נמצמץ מולם זו תהיה בכייה לדורות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    קודם כל מה שחשוב בעיקר – להדגיש ולחזור ולהדגיש כמה טענות השמאל דמגוגיות, הרי את הטענה שצריך מערכת משפט הוגנת אנחנו טוענים, כלומר אנחנו בעד מערכת משפט, ולא אתם!
    חבל שישנם אנשים טובים, כמו השר לשעבר כחלון, שמתוך פחד שיתייגו אותו כנחשל וימני וכו' וכו', הרים קול דמגוגי נגד פגיעה במערכת המשפט!

  2. 1

    מערכת המשפט ואביריה/ותיה בתקשורת התנפלו על שקד כשרק התמנתה.
    גב מנתניהו כמובן לא היה לה. ולכן עשתה מה שהיתה יכולה בהידברות וגם לא תמיד בהסכמה.

    אפילו עכשיו קרעי אומר "צריך לעשות בזהירות". (אולי הוראות מנתניהו לסגנון אוחנה מינוס כדי להיראות 'ימין ממלכתי')